Hvordan man genopfinde din virksomhed i 7 nemme trin

Har du nogensinde spekuleret over, hvad det ville være som at starte forfra igen i din virksomhed og dit liv, at vide, hvad du ved nu, men en helt frisk? Jeg har ofte fantaserede om at gå tilbage til bestemte punkter i mit liv, bevæbnet med mit nuværende personlig erfaring, læring og visdom, og tænker, hvordan forskelligt jeg kan håndtere situationer under disse afgørende liv øjeblikke, hvis jeg vidste dengang, hvad jeg ved nu.

Jeg har været selvstændig erhvervsdrivende nu for 7 år, og den virksomhed, jeg startede tilbage i 1999 er ikke længere den virksomhed, jeg køre.  Jeg har fundet, at det ofte er tilfældet med mange iværksættere.  Du vokse, ændre, udvikle og når dit liv ændres, eller som marked betingelser ændring, så gør din virksomhed.  Eller efter at nå, hvad du tror, du ønskede, kan du finde, at det ikke længere passer dig.

Jeg har været at give mange tanker til tilstanden af min virksomhed siden sidst.  To år siden hvad jeg troede jeg ønskede, var en meget lille virtuelle assistent praksis og en voksende coaching praksis.  Efter at have nået det, jeg havde en større “en-ha!”, jeg er meget træt af handel tid for dollars.  Dette er, hvordan de fleste service virksomhedsejere tjene deres penge–du har en service, der er prissat til xx dollars i timen, og du handle X antal timer af din tid til gengæld for deres betaling ved din udførelse af tjenesteydelsen.  Du er klar over, inden for en kort periode af tid, du har kun så mange timer om dagen, og på et tidspunkt, du vil nå din erhvervsevne loft.  øge dine priser vil øge dette loft for en stund, men til sidst kan du pris dig selv ud af markedet og er nødt til at søge et nyt marked, der kan nemt råd til de øgede gebyrer, som du opkræver. 

Derefter, for at øge din indkomst igen, du beslutter at ansætte et par medarbejdere.  I nogle tilfælde, at flytte vil kunne betale sig, og du kan begynde at skabe en blomstrende forretning i stedet for en bæredygtig praksis. Men jeg kender masser af service virksomhedsejere, der fortæller mig, at deres hovedpine tredoblet når de hyrede medarbejdere.  De åbnede sig op til en helt ny liste af nye problemer med som de nu måtte beskæftige sig (og som de var uforberedt) og rapporten at deres øgede overhead omkostninger på toppen af ny medarbejder-forvaltningsspørgsmål faktisk faldt deres fortjenstmargen.

Jeg lovede da jeg startede min virksomhed, at jeg aldrig ville være en manager af medarbejdere, som jeg havde nogle gode minder fra direkte eller indirekte tilsynsførende 70 fuld og deltidsansatte medarbejdere i departementet residence liv hvor jeg engang arbejdede.  Jeg har formået at forblive tro mod min løfte, men nu spekulerer på, hvad der bliver det næste for mig og min virksomhed?

For at besvare dette spørgsmål, besluttede jeg at gå tilbage til tegnebordet.  Hvis du ønsker at renovere og genopfinde din virksomhed fra jorden op, er her de 7 trin jeg foreslå du overveje som du finde ud af, hvad der bliver det næste.  Tak til Chris Barrow af Business Coaching Company for tanken om denne øvelse.

1. find et roligt sted, fri for afbrydelse, og planlægge nogle tid til dig selv.  Ikke bringe Blackberry eller mobiltelefon, og slukke din internetforbindelse, hvis du vil bruge din bærbare computer til at fuldføre øvelsen.  En stille kop kaffe shop kan være en ideel beliggenhed, eller måske dit folkebibliotek kan tilbyde den tilflugt, du har brug for.

2. Forestil dig, hvis du var i stand til at ændre dine faglige eller personlige liv over de næste 90 dage, med alle dine aktiver og færdigheder, men med ingen af dine passiver og opfattede svagheder.  Du bringer med dig alle dine erhvervede viden og visdom, men efterlod komplikationer, arv, forpligtelser, tvivl, begrænsende overbevisninger, traditioner, tolerations og fejl.

3. Spørg dig selv følgende spørgsmål, “” hvis jeg kunne starte igen, vel vidende hvad jeg ved nu, hvad ville være anderledes?” Skriv en liste over top 10 ting at du ville gøre anderledes, eller har forskelligt omkring dig, over de næste 90 dage i både din virksomhed og dit liv, gør dette ved at oprette 2 kolonnerne på et ark papir, et mærket virksomhed og den anden hedder personlig , og tal fra 1-10 i hver kolonne.

4. Tag tid til at overveje, hvad du har skrevet.   Få, gå væk fra det, sove på det og se på det igen i et par dage.

5. Spørg dig selv følgende spørgsmål, “Så hvad der ville ske hvis jeg lavede disse beslutninger og sætte på plads de grænser, der er nødvendige for at gøre dette til at ske?”  

6. Overvej outcome(s), god, dårlig eller grim.  Kan du leve med resultaterne, hvis værst af resultaterne kom rigtigt?  Hvad med bedste resultater?

7. overveje muligheden af gøre tingene anderledes alligevel!   Ubeslutsomhed får dig ingen steder hurtigt.  En del af glæden ved selvstændig virksomhed er at prøve noget, og hvis det ikke virker ud, prøve noget anderledes.

En af de ting jeg ville ønske, jeg vidste helt tilbage i 1999 var, at min virksomhed vil vokse og udvikle og ændre og kan medføre mig at være i en helt anden virksomhed fra hvad jeg oprindeligt havde forestillet. Havde jeg fuldt ud anerkendt, i første omgang, kan renoveringsprocessen have flød mere gnidningsfrit.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.